Uvođenje integriranog prijevoza putnika na osječkom području
Objavljeno: 22.08.2018
Zamjenik osječkog gradonačelnika Boris Piližota, župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić, direktor Gradskog prijevoza putnika Osijek d.o.o. Mario Šapina i predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica – putnički prijevoz Željko Ukić potpisali su danas u Osijeku Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoj integriranog prijevoza putnika na području grada Osijeka i Osječko-baranjske županije. Sporazumom je definirana suradnja vezana uz razvoj integracije HŽ Putničkog prijevoza s ostalim vidovima prijevoza u sustav integriranog prijevoza putnika na području Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije, poticanje integriranog prijevoza kroz zajedničke pretplatne karte, dogovor vezan uz zajedničke tarife i prijevozne karte, kao i usklađivanje voznih redova, informiranje putnika, kontrolu karata, te razvoj novih prijevoznih proizvoda (usluga) prilagođenih svakom specifičnom ciljnom tržištu u cilju privlačenja novih korisnika prijevoza.
Ugovor o uvođenju zajedničke karte HŽPP – GPP Osijek potpisali su direktor GPP-a Osijek Mario Šapina i Uprava HŽ Putničkog prijevoza predvođena predsjednikom Uprave Željkom Ukićem. Ugovorom je definirano uvođenje pretplatne karte HŽPP – GPP Osijek od 1. rujna 2018. a mjesečnu kartu moći će koristiti radnici, studenti, učenici srednjih škola i umirovljenici.
Zajednička mjesečna karta moći će se koristiti unutar četiri zone HŽPP-a (prijevoz vlakom na udaljenosti od oko 40 km od Osijeka) i 1. i 2. zone GPP-a Osijek (prijevoz tramvajem i autobusom).
Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeće kolodvora i stajališta:
1. zona: Osijek, Vodovod, Petrove Gore, Frigis, Višnjevac, Višnjevac IPK, Josipovac, Osijek Dravski most, Darda, Brijest, Antunovac, Čepin, Osijek OLT, Osijek Donji Grad, Standard i Osijek Luka
2. zona: Samatovci, Bizovac, Čeminac, Ernestinovo, Laslovo-Korođ, Vladislavci, Dopsin, Hrastovac Vučki, Sarvaš i Bijelo Brdo
3. zona: Cret, Normanci, Beli Manastir, Markušica-Antin, Gasboš, Ostrovo, Lipovac-Koritna, Dalj i Erdut
4. zona: Koška, Niza, Vinkovci, Vinkovci bolnica, Vrapčana, Viškovci i Đakovo.
Zajednička karta HŽPP – GPP Osijek
Zajednička karta je dvokomponentna mjesečna karta koja se sastoji od pametne kartice GPP-a i pametne kartice HŽPP-a, a vrijedi u vlakovima HŽPP-a na relacijama do 40 km od/do kolodvora Osijek (4 zone) i unutar 1. i 2. zone gradskog prijevoza Osijek uz primjenu jedinstvene cijene za obje zone.
Uvođenjem zajedničkih mjesečnih karata putnicima će se omogućiti kupnja karata koje su do 28% jeftinije od dosadašnjih (ovisno o kategoriji putnika), kada su putnici odvojeno kupovali kartu za vlak i kartu za tramvaj i autobus.
Zajedničke mjesečne prijevozne karte HŽPP – GPP Osijek izrađivat će i prodavati HŽPP na blagajni u kolodvoru Osijek.
Vozni red HŽPP-a
Na osječkom području vozi 77 vlakova i to na relacijama Osijek – Vinkovci, Osijek – Beli Manastir, Osijek – Strizivojna-Vrpolje (Zagreb), Osijek – Našice (Zagreb) i Osijek – Dalj.
Od 3. rujna HŽPP uvest će dodatnih 7 vlakova:
1 vlak Osijek – Vinkovci
1 vlak Osijek – Beli Manastir
5 vlakova Osijek – Bizovac.
Integrirani prijevoz putnika
Temeljem Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2017. – 2030. i novog Zakona o integriranom javnom prijevozu putnika, koji je u fazi pripreme, te ostvarenih pozitivnih poslovnih rezultata temeljem uvedene zajedničke prijevozne karte javnih prijevoznika u Splitu i Zagrebu, od 1. rujna integrirani prijevoz putnika uvest će se na osječkom i riječkom području.
U suradnji s lokalnom samoupravom i GPP-om Osijek, HŽ Putnički prijevoz uvest će integrirani javni prijevoz putnika usmjeren na povezivanje tramvajskog, autobusnog i željezničkog prijevoza u cilju stvaranja dodane vrijednosti za putnike i povećanja kvalitete usluge kroz povoljnije cijene karata i usklađene vozne redove, čime će se povećati mobilnost stanovništva u cilju poboljšanja kvalitete života građana.
Potpisanim je zadovoljan i dogradonačelnik Piližota koji je istaknuo da je Gradu bitno da ljudi koji dolaze u grad imaju omogućen prijevoz, da taj prijevoz za njih bude što kvalitetniji i jeftiniji, a s druge strane da bude usklađen ako mijenjaju prijevozna sredstva i da ljudi ne čekaju duže vremensko razdoblje između promjene prijevoznog sredstva. Posebno su bitna naša prigradska naselja koja će imati stanice sa svih strana i moći će se dalje povezivati s našim gradskim prijevozom kroz tramvaje i autobuse.