Tržnica najavila projekte vrijedne 7 milijuna kuna

Objavljeno: 13.03.2020

Tržnica je srce svakoga grada. Mjesto susreta, druženja, kupnje i prodaje raskošnih plodova svih boja, mirisa i okusa kojima bogata ravnica obilno daruje ovo podneblje. Osječka Tržnica, također je jedna je od značajnih gradskih komunalnih djelatnosti, a fokus te gradske tvrtke prije svega je ostvarenje samoodrživosti poslovanja uz uvođenje novih trendova. Upravo investicije koje Tržnica planira ostvariti u ovoj godini, uz potporu Grada Osijeka, bila su tema tiskovne konferencije na kojoj su projekte predstavili zamjenik gradonačelnika Boris Piližota i direktor Tržnice Igor Medić.
-Znamo da su naše tržnice, posebno glavna tržnica u Gornjem gradu mjesta okupljanja velikog broja proizvođača, ali isto tako i krajnjih kupaca. U žargonu zato tržnicu zovemo „trbuhom našeg grada“. Tržnica je produžena ruka Grada Osijeka, u pružanju potpore i jačanju konkurentnosti lokalnih poduzetnika koji se bave proizvodnjom hrane, eko proizvođačima, ali i svima onima koji posluju na tržnicama. – istaknuo je zamjenik gradonačelnika Boris Piližota.

Grad Osijek 80-postotni je vlasnik Tržnice kojoj je prepustio upravljanje nad svim tržnicama na području grada. Piližota je podsjetio kako je Grad Osijek u potpunosti uredio i Tržnici dao na upravljanje donjogradsku tržnicu, a većim dijelom je financirao i otplatu kredita za izgradnju nadstrešnice i platoa na glavnoj tržnici koji Osijek čine gradom s najvećim natkrivenim dijelom neke tržnice u Hrvatskoj. Osim toga, Grad Osijek izgradio je i ustupio na korištenje Tržnici dio parkirališnog prostora kod Sudskog prolaza, a ustupio je i zemljište te sufinancirao otplatu kredita za parkirni prostor uz Vukovarsku ulicu.
-Iz ključnih indikatora u poslovanju Tržnice vidljivo je trenutno stanje. Gotovo su svi prostori iznajmljeni, a Tržnica ima oko 400 poslovnih partnera, što uključuje OPG-e, obrtnike, trgovačka društava i fizičke osobe, a oni zapošljavaju najmanje tisuću ljudi. Potvrđuje to značajnu uloga tržnice u gospodarskom dijelu života grada. Na Autotržnici imamo gotovo 10 tisuća posjetitelja svake nedjelje, a prihod Autotržnice u odnosu na 2016. godinu povećan je za pola milijuna kuna, što je veliki dio prihoda koji dolazi samo iz jednog segmenta rada. Glavna tržnica bilježi milijun dizanja rampi tijekom godine, a ne smijemo zaboraviti da se to odnosi samo na parkiranje. Ukupan prihod u protekloj godini iznosi 9 milijuna kuna. – istaknuo je zamjenik gradonačelnika dodajući da o samoodrživosti te gradske tvrtke govori i činjenica da sve račune plaćaju u valuti, bez kašnjenja te kako je Tržnica sposobna preuzeti i financirati nove investicije.

Iznoseći presjek poslovanja Tržnice, zamjenik gradonačelnika podsjetio je da na području grada Osijeka ima 8 tržnica kojima upravlja ta gradska tvrtka. Iako nisu sve nužno profitabilne, cilj je osigurati dostupnost usluga tržnice u svim dijelovima grada, kako prodavačima tako i kupcima. Kada je riječ o Autotržnici, kako je istaknuto, od Iloka do Zagreba nema mjesta koje poput osječke Autotržnice, 52 puta u godini odnosno svake nedjelje, okuplja oko 10 tisuća ljudi. Među značajnim su projektima koje Tržnica provodi s partnerima – Certifikacija proizvođača, projekt koji je aktivan već 11 godina, Zeleni četvrtak u okviru kojeg je do sada organizirano više od 500 događanja, ali i Umirovljenički utorak, E-ceker, Solidarna EKO tržnica, bikeOS – Urbani bike festival, EU projekt – Domaća hrana za domaće ljude, Doživi Osijek – Malim korakom za veliki Osijek te od prošle godine i Buvljak.

Direktor Tržnice Igor Medić naglasio je kako su, u planiranju investicija, obavljeni razgovori sa najmoprimcima/zakupcima kao i s djelatnicima Tržnice, kako bi zajednički pronašli mjesta za poboljšanja. Među njima su mogućnost uređenja prostora za nove izlagače na Autotržnici, sanitarni čvorovi koji na tržnicama nisu obnavljani gotovo 30 godina, nadstrešnica na glavnoj tržnici koja je 10 godina nakon izgradnje u lošem stanju, adekvatniji štandovi za certificirane proizvođače, smanjenje potrošnje električne energije za osvjetljavanje otvorenog dijela tržnice, novo vozilo za lakše prikupljanje otpada, rješavanje ulaza na parking Autotržnice na inicijativu sugrađana iz Filipovice te mogućnost stavljanja u funkciju 380 četvornih metara slobodnog prostora potkrovlja upravne zgrade.

-Prva stvar koja nam je najveća financijski je nadstrešnica na glavnoj tržnici, za koju planiramo javni natječaj na kojem bi odabrali koncesionara koji bi stavio novu podlogu na nadstrešnicu kao i solarne panele. S obzirom da smo tržnica s jednim od najvećih natkrivenih prostora u Hrvatskoj, s 3.200 četvornih metara na koje se mogu postaviti solarni paneli, trenutno smo u fazi kreiranja koncepta natječaja kojim bi ustupili krov te kupili svu električnu energiju koja se proizvodi sa jedne petine krova dok ostale četiri petine koncesionar može prodavati na tržištu. a znamo da u okolici tržnice postoje zainteresirani potrošači. Procijenjena vrijednost investicije je oko 2,5 milijuna kuna. – kazao je Igor Medić prezentirajući planirane investicije.

Kako je istaknuto, predviđeno ulaganje za sve radove iznosi gotovo 7 milijuna kuna.
-Za kredit u iznosu od 4 milijuna kuna smo već imali javnu nabavu na kojoj je najbolja bila ponuda jedne hrvatske banke s kamatnom stopom od 1,55 posto, što je dobar preduvjet da samostalno podignemo i vraćamo kredit. Leasing za nabavu vozila iznosio bi oko 150 tisuća kuna. Osim toga, očekujemo da će koncesionar uložiti oko 2,5 milijuna kuna u obnovu nadstrešnice i postavljanje solarnih panela, no to ovisi i o mogućnosti prodaje struje drugim potrošačima. Vlastita sredstva za ulaganje u projekte iznosila bi oko 253 tisuće kuna. – naglasio je direktor Tržnice.

Uz planirane nove investicije, o aktivnosti Tržnice govori i činjenica kako je ta gradska tvrtka već 20 godina aktivna članica Udruge hrvatskih tržnica koja okuplja 36 tvrtki koje upravljaju tržnicama na malo. Ujedno, direktor Tržnice član je predsjedništva Udruge, a za 20. ožujka, upravo u Osijeku, najavljeno je održavanje sjednice Vijeća i Skupštine Udruge hrvatskih tržnica.

Veličina slova