Okrugli stol prigodom Svjetskog dana potrošača

Objavljeno: 15.03.2017

U prostorijama Gradske četvrti Gornji grad, prigodom Svjetskog dana potrošača, održan je okrugli stol „Uloga povjerenstava za reklamacije potrošača pri pružateljima komunalnih i javnih usluga na području grada Osijeka”.

Okrugli stol održan je u organizaciji Udruge “Potrošački forum” pri kojoj djeluje Savjetovalište za potrošače u Osijeku, u suradnji i uz financijsku potporu Grada Osijeka.

Zamjenik gradonačelnika Vladimir Ham zahvalio se Udruzi „Potrošački forum“ na želji da na ovaj način komunikacije dođu do kvalitetnijih rješenja, kako bi našim građanima sama priča bila jednostavnija i kako bi podigli standard usluga u gradu Osijeku. Smatra da tvrtke, ali i koncesionari s kojima Grad Osijek surađuje, imaju jedan visok standard zaštite i komunikacije s potrošačima. Činjenica je da su potrošači sve educiraniji, što možemo zahvaliti Udruzi „Potrošački forum“, koja djeluje u Osijeku kao jedino savjetovalište za potrošače, ne samo u gradu nego i u cijeloj regiji. Istaknuo je da vjeruje da dogovor s državom ide u pozitivnom smjeru i da će doći do kvalitetnih rješenja i održivog dogovora te se nada kako država neće uspjeti u svome naumu prevaljivanja rješenja samo na lokalnu samoupravu. Grad Osijek i Udruga „Potrošački forum“ slušaju probleme građana, ali im je želja saslušati i drugu strane priče – ono s čime se tvrtke susreću u svom radu s potrošačima te da se pronađe zlatna sredina za dobrobit svih. Zaključio je da se građani trebaju potruditi oko svojih prava i obvza, ali i da Grad Osijek treba poraditi na načinu komunikacije s njima i na transparentnosti nekih procesa.

Pravna savjetnica u Savjetovalištu za potrošače u Osijeku Dunja Mak, čestitavši Svjetski dan prava potrošača svim građanima, napomenula je kako su ih kroz edukativne radionice upoznavali s njihovim pravima i obvezama na tržištu. Pri tome su naišli na velik odaziv, ali u isto vrijeme i shvatili da su građani prethodno bili vrlo slabo informirani. Osim što su ih educirali, saznali su koje su njihove najčešće pritužbe – naglasak je bio na komunalne tvrtke i tvrtke koje su pružatelji javnih usluga.

Kao rezultat toga, odlučili su drugi dio projekta organizirati s Gradom Osijekom u obliku okruglog stola. Pozvane su sve komunalne tvrtke s područja grada i pružatelji javnih usluga kako bi s njima porazgovarali o problemima na koje se građani žale. Zamisao je da to bude diskusija na kojoj će se izmijeniti iskustva te za probleme pokušati pronaći rješenja. Nada se da će ishod biti pozitivan te da će ovo za naše građane i tvrtke kasnije biti dvosmjerna ulica koja dobro funkcionira. Oni kao savjetovalište nastoje biti most između tvrtki i građana – nastoje im objasniti njihova prava i obveze te da možda uopće ne treba doći do pritužbe tvrtki i tako tvrtkama olakšati posao. Naravno, ukoliko dođe do nekog problema, tvrtki se svakako treba obratiti i tada ih upućuju u proces reklamacije.

Predsjednica Udruge “Potrošački forum” Mira Brumerček-Lukačević naglasila je kako je u ovom poslu od samog početka i da su se kao Udruga borili da se formiraju povjerenstva te da postoje i savjeti u gradovima, što je model koji funkcionira i u gradu Osijeku. Zahvalila se Gradu Osijeku što su uspjeli s Udrugom „Potrošački forum“ uspostaviti dobru suradnju. Zaključila je da ukoliko svatko sa svoje pozicije malo odstupi i ako se stvori prilika za kompromis da se može jako dobro i kvalitetno djelovati. Ključno je doći do rješenja, da i određena tvrtka ima od toga koristi ali i građani. Spomenula je da kolege u povjerenstvu štite zakon, a Udruga „Potrošački forum“ u povjerenstvu štiti potrošače. Postoje odredbe zakona koje se mogu tumačiti na različite načine, ali oni uvijek gledaju da se problem riješi u korist potrošača pa čak i onda kada potrošač možda i nije u pravu, ali se nalazi u težoj financijskoj situaciji ili socijalnom položaju. U takvim situacijama nastoje uvjeriti tvrtku da je u njezinom interesu zbog njezinih dobrih poslovnih običaja da izađu u susret takvom potrošaču.

Skip to content