Od srijede, 17. lipnja u Pothodniku moguće plaćanje svih računa gradskih tvrtki
Objavljeno: 12.06.2020





Od srijede, 17. lipnja, građani će račune za usluge gradskih tvrtki, bez provizije, moći plaćati na Gradskoj blagajni – koja će biti otvorena u prostoru bivše Pošte u osječkom Pothodniku. Izvijestili su to na konferenciji za novinare gradonačelnik Ivan Vrkić, prvi potpredsjednik Gradskog vijeća Drago Šerić, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu Siniša Gregoran te direktor Unikoma Davor Vić.
Prema gradonačelnikovim riječima, u razdoblju od 2017. do 2019. godine, Grad Osijek i trgovačka društva Vodovod, Unikom i Ukop, umjesto građana su pružateljima usluga platnog prometa za 4.151.091 uplatnicu platili iznos od oko 9 i pol milijuna kuna.
-U 2019. godini bilo je 1.447.423 uplatnice i za to je plaćeno nešto više od 3 milijuna i 300 tisuća kuna, a građani bi za taj broj uplatnica iz 2019. godine platili po stvarnim cijenama oko 5 milijuna kuna. Kako bismo izašli u susret našim građanima, otvaramo novi prostor u Pothodniku gdje će Grad Osijek na jednom mjestu omogućiti građanima plaćanje obaveza prema gradskim tvrtkama. U uređenje prostora bivše Pošte uloženo je 274 tisuće kuna, a to je upravo onoliko koliko bi iznosio mjesečni trošak za ovu uslugu. Zato smo sretni što možemo potvrditi da vodimo računa o svojim građanima i tu nećemo stati. – istaknuo je gradonačelnik Ivan Vrkić.
Kako je pojasnio prvi potpredsjednik Gradskog vijeća Drago Šerić, posljednjeg dana ožujka istekao je ugovoreni rok u kojem su se uplatnice gradskih tvrtki mogle plaćati na nekoliko mjesta bez naknade. Iako su sredstva bila planirana, zbog korone su prioriteti promijenjeni kako bi se pomoglo gospodarstvu, poduzetništvu i malom obrtništvu, a Grad Osijek je stoga, krenuo u preuređenje prostora u osječkom Pothodniku.
-Montirana je oprema i želimo upoznati građane da ćemo u ponedjeljak i utorak krenuti testiranja programa i uređaja, a od srijede, 17. lipnja započinje rad s građanstvom. Gradska blagajna radit će od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati, a nakon što vidimo odaziv građana, razmotrit ćemo i moguće produženje radnog vremena do 17 sati i eventualno rad subotom, kako bismo omogućili plaćanje računa onim građanima koji u uredovno vrijeme Gradske blagajne rade. Ono što je važno, to je da će se na Gradskoj blagajni računi moći plaćati samo u gotovini. – pojasnio je Drago Šerić.
Iako će građani na Gradskoj blagajni u Pothodniku imati priliku plaćati sve račune na jednom mjestu, za korisnike će i dalje biti otvorena naplatna mjesta u Vodovodu, Unikomu i Ukopu gdje mogu, kao i do sada plaćati pojedinačne usluge.
-Građani, umirovljenici i Grad Osijek će uštedjeti, a otvaranjem Gradske blagajne ujedno ćemo oživiti i Pothodnik u kojem će biti veći broj ljudi. Sve je lijepo posloženo i koristim prigodu zahvaliti gradonačelniku što je prihvatio inicijativu. – naglasio je Drago Šerić.
Također, gradonačelnik je najavio i kako će Grad Osijek, kako bi olakšao život umirovljenicima s najnižim mirovinama, od rujna krenuti s programom subvencioniranja.
-Prihvatio sam inicijativu prvog potpredsjednika Gradskog vijeća Drage Šerića kako bi za 700 umirovljenika s mirovinom do 1.200 kuna, Grad Osijek u sljedećem rebalansu izdvojio oko 400 tisuća kuna te svakom umirovljeniku dodao mjesečno 100 kuna. – najavio je gradonačelnik.
Inače, prema planu, u prostoru Gradske blagajne, kako je najavio pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu Siniša Gregoran, uskoro će biti organiziran i obračun i naplata komunalne naknade te naknade za uređenje voda – što su poslovi koji su se do sada obavljali u Zavodu za urbanizam.
-Planirani rok za početak je srpanj, s obzirom da je prijenos baze podataka obiman posao. No pripreme su u tijeku i nastojat ćemo što prije tijekom srpnja omogućiti građanima plaćanje i tih računa u Pothodniku u Gradskoj blagajni, a o tome ćemo javnost izvijestiti naknadno. – rekao je pročelnik Siniša Gregoran.
Novih zapošljavanja na novom naplatnom mjestu neće biti. Trgovačka društva dat će svoje djelatnike, a Grad Osijek preuzima poslove kako bi na najbolji mogući način, iskoristio postojeće kapacitete.
Direktor Unikoma Davor Vić potvrdio je kako se ta gradska tvrtka rado uključila u projekt jer građani često sami dolaze u Unikom platiti račune kao i provjeriti je li usluga izvršena.
-Informatizacijom sustava građani doslovno mogu vidjeti koliko su puta prošli mjesec iznijeli posude, ako su to sami zaboravili ili ukoliko imaju nedoumica po pitanju izvršenja usluga. Imamo snimku s vozila kad je usluga izvršena, a kako bi rasteretili Unikomovu blagajna koja je ujedno i info pult podržali smo otvaranje Gradske blagajne gdje građani imaju prigodu plaćati sve račune na jednom mjestu. – rekao je Davor Vić.