Osječani s veseljem dočekali povijesni trenutak kojim se rješava dugogodišnji problem prometnih zastoja
Objavljeno: 25.08.2023





Automobilske trube i slogan “Nema stajanja”, obilježili su otvorenje novog osječkog podvožnjaka, koji je puštanjem u promet omogućio istovremeni prolazak vlaka i vozila, bez zaustavljanja. Cilj je to koji je ostvaren nakon više desetljeća prometnih zastoja, stoga su ovaj povijeni trenutak Osječani dočekali s ushićenjem. Prvi su podvožnjakom prošli uspješni maturanti kojima je Grad Osijek osigurao polaganje vozačkog ispita, a pratili su ih novi moderni autobusi GPP-a, članovi Motokluba Osijek, predstavnici osječkih taksista i Autokluba Slavonija, kao i brojni drugi građani. Njima su okrijepu ponudili osječki gradonačelnik Ivan Radić, osječko-baranjski župan Ivan Anušić, te predstavnici Vlade, koji su na taj način podržali realizaciju važnog infrastrukturnog projekta, čija je izgradnja završena čak 4 mjeseca prije roka.
Mostovi, prometnice, biciklističke i pješačke staze
– Prema izračunima, vlak je ovdje ponekad prolazio i do 30 puta dnevno, što je u prosjeku stvaralo zastoje od 2,5 sata. Sada, osim što više nema stajanja, dobili smo i novi, lijepi ulaz u grad, kakav i zaslužuje slavonska metropola. Treba istaknuti da su radovi trajali samo godinu i 9 mjeseci, stoga zahvaljujem izvođaču, Osijek-Koteksu, koji je izgradio dva mosta, željeznički i cestovni, ispod njih prometnicu, pješačku i biciklističku stazu, rasvjetu i hortikulturu u sklopu koje je zasađeno 57 novih stabala – otkrio je gradonačelnik Radić, naglašavajući kako ovaj projekt vrijedan 7.1 milijun eura građane nije koštao niti jedan cent, jer je 85 posto sufinancirano iz Kohezijskog fonda Europske unije, a ostalih 15 posto iz državnog proračuna. Radić je u tom kontekstu dodao i kako je u planu intrazonska cesta, koja bi povezala podvožnjak i Autobusni kolodvor, a koja bi mogla biti gotova već do kraja ove godine.
Župan Ivan Anušić je čestitao Gradu Osijeku na realizaciji novog infrastrukturnog projekta, koji je plod suradnje Hrvatskim cestama i resornim ministarstvima, istovremeno ističući i projekte poput dovršetka obnove zgrade Željezničkog kolodvora, početka izgradnje zadnje faze koridora 5c, obnove putničkog terminala Zračne luke Osijek i izgradnje Luke rasutih tereta.
Izgradnja podvožnjaka kao primjer i daljnja milijunska ulaganja
– Ovo je za nas primjer kako projekt treba izgledati i kako se treba provoditi. Naime, završen je puno prije roka, bez ikakvih problema, sukladno projektnim zadacima, bez neprihvatljivih troškova ni korekcija. To je način korištenja europskih sredstava, koji pomažu u razvoju ovog dijela, ali i cijele Republike Hrvatske – čestitkama se pridružio i Dragan Jelić, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje projekata Europske unije, ukazujući kako se ovdje ne staje, pa su potpisani brojni projekti za obnovu vrtića, a uskoro će biti i za škole.
Prema podacima Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, na području grada Osijeka je uloženo preko 400 milijuna eura iz EU fondova, u sklopu svih operativnih programa u posljednjih nekoliko godina. Otkrio je na otvorenju podvožnjaka ministar Šime Erlić, zapažajući kako Grad Osijek i Osječko-baranjska županija imaju kapacitete, strategiju i viziju realizacije EU projekata koji mijenjaju vizuru ovog područja i poboljšavaju kvalitetu života svih građana.
– Lijepo je i optimistično biti u Osijeku svaki puta kada realiziramo jedan ovakav projekt. Naime, nijedan grad u Hrvatskoj ne realizira toliko projekata u svim vidovima prometa, koristeći EU i nacionalna sredstva. U tom smislu je važna i investicija izgradnje podvožnjaka, koja rješava usko grlo južnog ulaza u grad, a istodobno pomaže ljudima u svakodnevnom funkcioniranju – zaključio je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, dodajući kako je u kontekstu prometne infrastrukture već nabavljeno 25 novih autobusa, a uz kompletnu obnovu tramvajske infrastrukture u Osijeku, nabavit će se i 10 novih, modernih tramvaja.
Projekt Izgradnja podvožnjaka u Ulici sv. L.B. Mandića u Osijeku sufinanciran je sredstvima Europske unije, točnije sredstvima iz Kohezijskog fonda. Tako je od ukupne vrijednosti projekta od 12.353.113,35 eura, sredstvima EU sufinancirano 85 posto – 10.500.146,35 eura, dok 15 posto – 1.852.967,00 eura dolazi iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Nositelj projekta je Grad Osijek, a razdoblje provedbe je od 1. travnja 2021. do 31. prosinca 2023. godine.
Projekt sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda.
Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost Grada Osijeka.