MUK – Mladi u kulturi

Povezane organizacijske jedinice

Sadržaj

MUK – Mladi u kulturi

Projekt „Mladi u kulturi“ (MUK ) nastao je zbog nedovoljnog uključivanja mladih u razvoj lokalne zajednice i stvaranje lokalnih politika, posebice onih koji se u velikom dijelu orijentiraju na mlade. Stoga izostaje i njihova aktivna uloga u društvu, koja je od iznimne važnosti. Uključivanjem u proces stvaranja strategija za razvoj lokalne zajednice mladi doprinose poboljšanju kvalitete života, kako osobnog, tako i građana općenito.

O projektu

Projekt Mladi u kulturi financiran je iz programa ERASMUS+ u trajanju od 02.09.2019. do 01.09.2020. kojeg će realizirati PRONI Centar za socijalno podučavanje, Grad Osijek i Institut ANDIZET.

Naime, projektom „Mladi u kulturi” krenuli smo u proces priprema za izradu nove, modernije i korisnije Strategije kulturnog razvitka grada Osijeka od 2020. godine, koja bi u sebi trebala obuhvatiti svih 12 sektora kreativne industrije.

Sektori kreativne industrije su:

1. Arhitektura
2. Dizajn: modni dizajn, grafički dizajn, dizajn interijera, produkt dizajn
3. Vizualne umjetnosti: slikarstvo, kiparstvo, grafika, fotografija, novi mediji
4. Audio-vizualne umjetnosti: film, video;
5. Glazba
6. Izvedbene umjetnosti: kazalište, balet, ples
7. Baština: muzeji, knjižnice, arhivi;
8. Knjiga i nakladništvo
9. Primijenjene umjetnosti: staklo, keramika, nakit i druge primijenjene umjetnosti i zanati,
10. Mediji: TV, radio, tiskani mediji i web
11. Sektor oglašavanje i tržišne komunikacije
12. Računalne igre i novi mediji

Projekt je usmjeren na mlade ljude kako bi aktivnom participacijom, uz relevantne dionike, dali svoj doprinos razvoju nove strategije, poglavito razmišljajući o svojoj ulozi na tržištu rada i svom profesionalnom razvoju u područjima kreativne industrije u gradu Osijeku za koje se i sami obrazuju ili su se obrazovali.

Tko su bili sudionici projekta?

Metodom strukturiranog dijaloga, potaknula se rasprava između tri skupine dionika na sektorskim raspravama:

  1. Mladi pojedince između 17 i 30 godina s prebivalištem na području grada Osijeka
  2. Stručnjaci koji žive i rade u području o kojemu se raspravlja
  3. Donositelji odluka čiji su predstavnici dolazili ispred jedinice lokalne samouprave Grada Osijeka, a usmjereni su na kulturu i kreativnu industriju

Projekt je započeo u rujnu 2019. godine, a njegova realizacija dovršena je u prosincu 2020. godine. Projekt je realiziran tijekom 2020. godine te je unatoč krizi izazvanoj koronavirusom ostvario rasprave o svih 12 sektora kreativne industrije u kojima su sudjelovale sve tri skupine dionika. U projektnim aktivnostima sudjelovalo je 483 sudionika, od toga 439 u sektorskim raspravama (100 stručnjaka zaposlenih u sektorima kreativne industrije te 339 mladih osoba koje su svojim obrazovanjem i djelovanjem povezani sa sektorima kreativne industrije) i 44 sudionika na završnoj raspravi projekta.

Što su bili projektni ciljevi?

Projektne aktivnosti bile su usmjerene organizaciji i provedbi 12 sektorskih rasprava, provedbi dva terenska istraživanja (stručnjaci i mladi pojedinci povezani sa sektorima KI grada Osijeka) te organizaciji završne konferencije projekta. Cilj projektnih aktivnosti bio je konsenzusom i zajednički izraditi PREPORUKE Gradu Osijeku za razvoj nove kulturne strategije. Projektu je bio cilj uputiti dionike u terminološke okvire pojma kreativna industrija, sektore kreativne industrije te potaknuti nositelje lokalnih politika na donošenje proširene strategije koja bi objedinjavala svih 12 sektora kreativne industrije.

Dinamika provedbe sektorskih rasprava

Sektorske rasprave zamišljene su kao moderirani dijalog pozvanih dionika u trajanju od pet sati. Osim projektnih partnera u provedbi aktivnosti projekta uključeno je i šest volontera.

Prva sektorska rasprava održana je 21.11.2019. temu sektora kreativne industrije „Arhitektura“ na Građevinsko-arhitektonskom fakultetu u Osijeku.

Provedba sektorskih rasprava odvijala se sljedećom dinamikom:

  1. 21.11.2019. Građevinsko-arhitektonski fakultet u Osijeku, sektor: Arhitektura
  2. 6.12.2019. Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek, sektor: Dizajn (modni dizajn, grafički dizajn, dizajn interijera, produkt dizajn)
  3. 17.12.2019. Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, sektor: Vizualne umjetnosti (slikarstvo, kiparstvo, grafika, fotografija, novi mediji)
  4. 15.1.2020. Kinematografi Osijek, sektor: Audio-vizualne umjetnosti (film, video)
  5. 5.2.2020. Glazbena škola Franje Kuhača u Osijeku, sektor: Glazba
  6. 19.2.2020. Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, sektor: Izvedbene umjetnosti (kazalište, balet, ples)
  7. 5.3.2020. Muzej Slavonije u Osijeku, sektor: Baština (muzeji, knjižnice, arhivi)
  8. 19.5.2020. Sektor: Računalne igre i novi mediji, online rasprava
  9. 21.05.2020. Sektor: Knjiga i nakladništvo (muzeji, knjižnice, arhivi), online rasprava
  10. 27.05.2020. Sektor: Oglašavanje i tržišno komuniciranje, online rasprava
  11. 29.05.2020. Sektor: Mediji (TV, radio, tiskani mediji i web), online rasprava
  12. Kreativna riznica, Ekonomski fakultet u Osijeku, sektor: Primijenjene umjetnosti (staklo, keramika, nakit i druge primijenjene umjetnosti i zanati)

Knjiga Kreativna industrija grada Osijeka nastala je kao rezultat projektnih aktivnosti projekta. Dokaz je primjene suvremenih, digitalnih i inoviranih metoda provedbe aktivnosti pronalazi se u uvrštavanju projekta kao primjera dobre prakse za projekte kategorije ERASMUS+. Knjiga se temelji na iznesenim promišljanjima kroz sektorske rasprave u dijalogu stručnjaka iz područja kreativne industrije, mladih grada Osijeka te donositelja odluka u gradu Osijeku.

Znanstveno – istraživačku studiju Kreativna industrija grada Osijeka, autorica Josipe Mijoč, Irene Mikulić, Sanje Vuković, Danijele Klobučar, Ane Rimac Ciković, Ane Zrnić i Ivane Jobst možete prelistati OVDJE.

 

Logo banner

Gradske informacije

Naziv:

Grad Osijek

Sjedište:

F. Kuhača 9
31000 Osijek

Gradonačelnik: Ivan Radić, mag.oec.
Predsjednik Gradskog vijeća: Vladimir Ham, dipl.oec.
Kontakt:

Telefon: (031) 229 229

Veličina slova